Subject: Re: Täpsustavad Ettepanekud seoses Käibemaksuseaduse muutmise seaduse eelnõuga 04.03.2024 1.1-10.1/1073-1
From: Peeter Pärtel | FTE <[email-masked]>
To: "Kaja Kadak",Mart Võrklaev
Cc: Aet Külasalu, "Sirje Pulk"
Date: Mon, 15 Apr 2024 13:37:35 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Mart Võrklaev,

soovisite näiteid riigi ebaefektiivsusest kui olite külaline meie 
videokõnes.
See kirjavahetus on üks näide – sain teistkordselt poolikud vastused ning 
kolmest küsimusest oli vastus ainult kahele.

Seega lugupeetud Kaja Kadak,

ma päriselt tahan täielikke vastuseid järgmisele kahele küsimusele, mis jäid 
täieliku vastuseta:

1) Väitsite, et KMS paragrahvi 16 lõike 2 punkti 3 kohta "Ei ole võimalik 
teha summalist erandit, mille puhul lisandunud väärtus ületab 
soetusmaksumust rohkem kui 10%."

Millele see väide tugineb? Mis on takistuseks? Kui kehtiv KMS, siis seda on 
võimalik muuta. Kui takistus on kuskil mujal, siis palun viidet takistusele.

2) Jätsite täielikult vastamata 3nda küsimuse. Sõnastan selle uuesti:
Kui ettevõtte ei sisesta praegu KMD INF-ile ühegi müügiarve andmeid ning 
sisestab müügi ühe numbrina KMD deklaratsioonile, siis kas peale eelnõu 
jõustumist saab samamoodi jätkata ja sisestada ühe numbri nagu seni?

See on lihtne küsimus, millele peaks olema Jah või Ei vastus. Teie 
üleeelmisest kirjast ei saanud ei saanud sellest aru.

Ühest küljest on väide, et kõik jääb samaks nagu praegu ja teisest küljest 
räägib eelnõud andmete põhisele aruandlusele üleminekule.
Kuidas siis tegelikult on plaanis? Kuidas mõista andmepõhist aruandlust?

Kõik jääb samaks = üks number. Andmepõhine aruandlus, kui see tähendab kõigi 
müügiarvete kohta info edastamist, tähendab olenevalt ettevõttest sadade või 
tuhandete numbrite edastamist.

Palun selgelt väljendada, mida eelnõu silmas peab ehk siis lühidalt: Kas üks 
number või piltlikult võttes tuhanded numbrid?

Parimat

Peeter Pärtel
Koolitaja | Fast Track Education OÜ | Eesti Kinnisvarafirmade Liidu liige
Tel: 56 458 673
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  | www.fte.ee <https://www.fte.ee/>

Kontakt Kaja Kadak (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval E, 15. aprill 2024 kell 10:06:

Austatud Peeter Pärtel

Tänan Teid tagasiside ja ettepanekute eest.

Vastused on lisatud Teie esitatud küsimuste juurde.

1. Märkus: Palun avaldada teised ettepanekud, mis on laekunud antud eelnõule 
ning lisada minu eelmine ja praegune kommentaar Eelnõude infosüsteemi eelnõu 
juurde avaliku kommentaarina koos teiepoolsete vastustega. Hetkel pole seal 
ühtegi kommentaari avaldatud, kuigi on teada, et Teile on saadetud veel 
kommentaare ning ettepanekuid. Palun rohkem läbipaistvust.

Eelnõude infosüsteem (edaspidi EIS) on töökeskkond, kus toimub dokumentide 
asutustevaheline kooskõlastamine, valitsusele ja Riigikogule esitamine ning 
ka avalik konsultatsioon. EIS-i kaudu on igaühel võimalik jälgida eelnõude 
menetlemist, leida otsingu abil infosüsteemis olevaid dokumente, osaleda 
avalikel konsultatsioonidel ning kooskõlastamisel oleva dokumendi kohta 
kommentaar esitada. Ministeeriumidele saadetud arvamused registreeritakse 
ministeeriumi avalikus dokumendiregistris (käesoleva eelnõuga seotud 
ettepanekud on kättesaadavad https://adr.rik.ee/ram/dokument/15150433). 
Ministeeriumid ei edasta neile saadetud arvamusi EIS-i. Esitatud arvamused 
kajastatakse eelnõu seletuskirjas. Eelnõu koos seletuskirjaga saadetakse 
EIS-i kaudu kooskõlastamiseks Justiitsministeeriumile ja Vabariigi 
Valitsusele. Seega on EIS-s võimalik kõigil tutvuda tehtud ettepanekutega ja 
põhjustega, miks ettepanekut arvestati või ei arvestatud. Eelnõule arvamuse 
esitajatel on endal võimalus lisaks ministeeriumile arvamuse saatmisele see 
lisada ka EIS-i „Avalikud kommentaarid“ alla

2. Kas miinimumsumma lisamine KMS paragrahvi 16 lõike 2 punkti 3 on lubatud 
Euroopa Nõukogu direktiiviga 2006/112/EÜ? Kui see on lubatud, siis palun 
selle lisamist kaaluda hoolikalt. Pakun välja näidissõnastuse: „Ehitis või 
selle osa on oluliselt parendatud, kui parendustega seotud kulutused 
ületavad vähemalt 10 protsenti ja vähemalt 50 000 eurot ehitise või selle 
osa soetusmaksumust enne parendamist”.

Käibemaksudirektiivi artikli 12 lõike 2 kohaselt  liikmesriik võib 
kehtestada kriteeriumid, millist ehitist käsitatakse oluliselt parendatud 
ehitisena, mille võõrandamist tuleb maksustada. Nende kriteeriumite 
kehtestamisel tuleb arvesse võtta sätte konteksti ja asjaomase õigusakti 
eesmärki ning järgida neutraalse maksustamise põhimõtteid. 
Käibemaksudirektiivi kui ka käibemaksuseaduse eesmärgi kohaselt tuleb 
maksustada kaupade lisandunud väärtust. Käibemaksuseaduse kohaselt ehitis on 
parendatud, kui parendusega seotud kulutused ületavad vähemalt 10% ehitise 
või selle osa soetusmaksumust enne parendamist. Ei ole võimalik teha 
summalist erandit, mille puhul lisandunud väärtus ületab soetusmaksumust 
rohkem kui 10%.

3. Kui minu ettevõtte ei sisesta praegu KMD INF-ile ühegi müügiarve andmeid 
ning sisestab müügi ühe numbrina KMD deklaratsioonile, siis kas peale eelnõu 
jõustumist saan ma samamoodi jätkata ja sisestada ühe numbri nagu seni?

Lugupidamisega

 <http://www.fin.ee/>

Kaja Kadak

peaspetsialist | Maksu- ja tollipoliitika osakond

58845549 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn | www.fin.ee 
<http://www.fin.ee>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > On Behalf Of Peeter Pärtel | FTE
Sent: Saturday, April 6, 2024 1:28 PM
To: Mart Võrklaev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kaja Kadak <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Aet Külasalu 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Sirje Pulk 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Erle Kõomets 
<[email-masked]>
Subject: Täpsustavad Ettepanekud seoses Käibemaksuseaduse muutmise seaduse 
eelnõuga 04.03.2024 1.1-10.1/1073-1

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

kuna sain enda 24.03.2024 saadetud ettepanekutele poolikud vastused, siis 
manusena on lisatud täpsustav ettepanek ja täpsustav küsimus.

Teema on oluline samuti Ida-Virumaa Omavalitsuste Liidule, kellega lisatud 
ettepanekut arutasin ning nad ootavad, et edastaksin Teilt saadud vastuse ka 
neile.

Lisaks märkusena, palun avaldada kõik laekunud ettepanekud ja kommentaarid 
Eelnõude infosüsteemis. Hetkel on seal tühjus.

Parimat

Peeter Pärtel

Koolitaja | Fast Track Education OÜ

Tel: 56 458 673

 <mailto:[email-masked]> [email-masked] |  <https://www.fte.ee/> www.fte.ee

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.